Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Secret Teen - 15 maj 2014 03:09

Det är med pengar alltså... Vi har det riktigt, riktigt svårt här hemma!

Sedan mina föräldrar skiljde sig så har min mamma haft det riktigt tufft, men det var inget jag märkte som liten, jag har aldrig varit bortskämd - eller jo, jag vill alltid ha saker men jag har aldrig sagt till mamma att jag vill ha de och de, utan jag säger bara saker jag önskar mig i födelsedagspresent eller julklapp så får man väl hoppas att man får det, om inte nästa år igen. 

 

När vi var yngre så bodde vi hos våra föräldrar varannan vecka. Hos mamma fick jag ingen veckopeng, hos pappa fick jag 40 kr i månadspeng om jag inte minns fel. Hos mamma åt vi mycket chips (delade på två chipspåsar) på fredagar och mycket godis (delade på en lösgodispåse) på lördagar samt dricka dessa dagar, hos pappa fick vi strängt ta EN skål med chips och ETT glas med dricka på fredagar och EN mugg med godis och ingen dricka på lördagar.  

Min mamma försökte så gott hon kunde. Dem sista slantarna gick till det där lilla extra myset som verkligen behövdes känner jag nu på senare år för hos pappa hade vi så stränga regler. Man ska vara i sängs innan klockan tio!! Man MÅSTE bädda sängen på morgon!! Måste be bön innan vi äter middag!! Måste gå i kyrkan på Söndagar!!  osv..

Hos mamma kände man sig fri. Man kunde ha obäddad säng om man ville och man blev absolut inte tvingad att tro på någon religion som man inte tror på! 

Hade min pappa fått vetat att jag inte trodde på Gud den tiden så vet jag inte vad som hade hänt - kanske blivit utslängd eller fått en smäll, ärligt alltså.   En gång slog han till mig när jag inte ville gå till kyrkan, men det "roliga" var att alla mina bröder fick vara hemma men inte jag... 

 

Nu lever vi som sagt bara hos mamma då hon är ensamstående med oss och HALLELUJAH va jag är lycklig för det!!  Visst, hade varit skönt med en RIKTIG man till henne som kunde hjälpa till med försörjningen men vi klarar oss!  Vi har det väldigt, väldigt dåligt ställt men det fixar vi.

Jag ärver kläder, det går lika bra och ärligt talat ÄLSKAR jag när jag får kläder från någon för då blir man så överraskad, det blir man inte när man köper dem själv!   Det är lite som att få presenter, haha :D 

 

Jag får inget studiebidrag men jag får något mycket mer extra - det där myset med familjen på helgen!  Jag ÄLSKAR DET!!   

 

 

Presentation

Anonym tonårstjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards